Vocational training in illicit drug addiction: Equipping health care practitioners with addiction treatment competences and techniques (CARE4SUD)
(www.care4sud.eu)
ID proiect: 2022-1-LT01-KA220-VET-000086077
Proiectul este finanțat de Comisia Europeană prin Programul Erasmus + al Uniunii Europene (KA 220 VET – Parteneriate de cooperare în domeniul educației și al formării profesionale).
Coordonator: Klaipėdos Ernesto Galvanausko Profesinio Mokymo Centras (Lituania)
Parteneri:
- Institut Za Raziskave In Razvoj Utrip Zavod (Slovenia)
- Sosu Ostjylland (Danemarca)
- Universidade do Porto (Portugalia)
- Direcția de Asistență Socială și Medicală Cluj-Napoca (România)
- Institute of Social Solidarity and Wellbeing: Social Mind (Grecia)
Obiectivul general al proiectului este de a asigura un profesionalism mai ridicat al muncii practicienilor din domeniul sănătății – mai exact cel al dependenței de droguri ilicite- la nivel național și european.
Proiectul anticipează îndeplinirea următoarelor obiective specifice:
- Contribuirea la îmbunătățirea competențelor și abilităților profesioniștilor în ceea ce privește depistarea, consilierea, intervenția de scurtă durată precum și referirea către tratament în materie de dependență de droguri ilicite și oferirea unui răspuns la nevoile actuale, emergente și în creștere ale domeniului formării profesionale care se confruntă cu lipsa de specialiști în domeniul dependenței de droguri.
- Oferirea de oportunități pentru dezvoltarea profesională continuă în sectorul sănătății și crearea condițiilor pentru creșterea capacității și a angajabilității profesioniștilor din domeniul sănătății.
- Facilitarea cooperării între instituțiile de învățământ și cele din domeniul sănătății, în vederea formulării unor recomandări esențiale privind evoluția setului de competențe din domeniul adicțiilor și a oportunităților de angajare aferente.
Grupul-țintă al proiectului este format din: practicieni în domeniul sănătății (fără experiență în domeniul dependenței de droguri ilicite); medici (care doresc să își îmbunătățească cunoștințele și competențele necesare în domeniul dependenței de droguri, în vederea angajării în acest domeniu sau a dezvoltării profesionale); profesioniști în domeniul dependenței de droguri (asistenți sociali, psihologi, psihiatri); formatori VET (Educație și formare profesională); experți în domeniul tulburărilor legate de consumul de substanțe (SUD); furnizori VET (Educație și formare profesională), profesioniști din domeniul asistenței sociale, precum și factori de decizie.
Rezultate așteptate:
- va crește calitatea și relevanța activităților celor șase organizații partenere în domeniul dependenței, va dezvolta și consolida rețelele acestora, va crește capacitatea acestora de a opera în comun la nivel transnațional, stimulând internaționalizarea activităților lor;
- va consolida capacitățile a șase organizații din UE în dezvoltarea unor programe de formare online de ultimă generație, bazate pe cadrele europene de calificare, și va sprijini dezvoltarea, transferul și/sau implementarea de practici inovatoare în domeniul abuzului de droguri ilicite;
- va îmbunătăți calitatea și relevanța educației profesionale în domeniul consumului de substanțe în șase țări ale UE și nu numai, prin dezvoltarea unui curs deschis și pe deplin transferabil pentru consilierii în domeniul adicțiilor și prin formarea lucrătorilor din domeniul sănătății în ceea ce privește competențele specifice pentru a răspunde nevoilor imediate ale sistemelor de sănătate;
- va îmbunătăți modul în care sunt percepute persoanele care consumă droguri și va consolida răspunsurile serviciilor în cele șase țări ale UE și în alte țări, în vederea abordării acestei probleme sociale și economice critice legate de sănătate pe care o reprezintă abuzul de droguri.
Perioada de implementare a proiectului: 28 de luni (1 noiembrie 2022 – 28 februarie 2025).
Bugetul total al proiectului: 250.000,00 euro (finanțare nerambursabilă 100%).
Bugetul DASM: 34.266,00 euro.
„Conţinutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenţia Naţională şi Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care va fi folosit conţinutul informaţiei”.
Împreună pentru Viitor – servicii complementare de educație timpurie în comunități vulnerabile din municipiul Cluj-Napoca
PNRR Componenta C15-Dezvoltarea unui sistem de servicii de educație timpurie unitar, incluziv și de calitate. Solicitant UAT Cluj-Napoca, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Cluj, Direcția de Asistență Socială și Medicală și Gradinița cu Program Prelungit „Mămăruța”.
Obiectivul general al proiectului prevede creșterea capacității sistemului socio-educațional și a calității serviciilor de educație timpurie, de a îmbunătăți ratele de participare, atât la nivel antepreșcolar, cât și la nivel preșcolar, prin deservirea a aproximativ 50 de copii, proveniți din grupuri defavorizate din municipiul Cluj-Napoca.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
- Înființarea, echiparea și operaționalizarea unui serviciu complementar care să acopere nevoile identificate la nivel local, cu privire la oferirea de servicii educaționale pentru un număr de 50 copii cu vârsta de până la 6 ani, în special din categorii defavorizate, de pe raza municipiului Cluj-Napoca.
- Facilitarea accesului la programe de educaţie formală și/sau nonformală în învăţământul preuniversitar, pentru 50 copii aflați în situaţii de părăsire timpurie a școlii, având vârsta între 3-6 ani ani, din municipiul Cluj-Napoca.
- Furnizarea de servicii de informare, consiliere și sprijin pentru cel puțin 50 de părinți/reprezentanții legali/persoana în grija căreia se află copilul, realizate de către furnizorul serviciilor complementare și/sau în parteneriat cu persoanele desemnate din cadrul parteneriatului/rețeaua de suport profesional.
- Bugetul total al proiectului este de 1.429.118, 87 lei, din care valoarea finanțării nerambursabile din PNRR este în cuantum de 1.237.321,75 lei, iar valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile este de 191.797,12 lei. Valoarea eligibila din PNRR: 287.173,49 EURO
Grup țintă/Potențialii beneficiari ai Proiectului/beneficiari reali ai Proiectului:
- un număr de 50 copii cu vârste între 3-6 ani, care nu pot frecventa în mod regulat un serviciu standard (grădiniță), din diferite motive de natură culturală, educațională, materială sau de infrastructură și lipsa locurilor.
- minim 50 părinții/reprezentanții legali/persoana în grija căreia se află copilul (bunici, rude, tutori, asistenți parentali).
Towards a CHILD-friendly legal Order for Fair Justice Provision (Înspre o justiție mai prietenoasă și echitabilă în favoarea copiilor), acronim CHILD
Cod proiect: 101160543
Proiectul este cofinanțat de către Comisia Europeană, prin Programul Justice al Uniunii Europene.
Coordonator:
- Syndesmos Melon Gynaikeion Somateion Irakleioy Kai Nomoy Irakleioy (Grecia)
Parteneri:
- Universidad Carlos III de Madrid (Spania)
- Verein Autonome Osterreichische Frauenhauser (Austria)
- Universiteit Gent (Belgia)
- Una Casa Per L’uomo Societa Cooperativa Sociale (Italia),
- Association for the Prevention and Handling of Violence in the Family (Cipru),
- Mtu Naiste Tugi – Ja Teabekeskus (Estonia)
- Direcția de Asistență Socială și Medicală (România)
- Umar- Uniao De Mulheres Alternativae Resposta Associacao (Portugalia)
Scopul proiectului:
- facilitarea unui proces de schimbare la nivel național și european a sistemului de protecție a copilului, care să rămână vigilent în ceea ce privește prosperitatea mentală, socială și fizică a copiilor victime și/sau martori ai violenței, prin minimizarea procedurilor de retraumatizare existente, a disfuncționalităților și a deficiențelor structurale.
Grupurile-țintă cărora proiectul li se adresează în mod direct sunt următoarele:
- profesioniștii din poliție din domeniul investigării infracțiunilor comise împotriva copiilor;
- profesioniștii din sistemul de justiție penală (avocați, judecători, procurori);
- profesioniștii din sistemul de servicii sociale (psihologi, asistenți sociali, sociologi) care lucrează în protecția copilului și violență domestică;
- factorii de decizie relevanți, la fiecare nivel de elaborare a politicilor (regional/ național/european).
Rezultatele principale ale proiectului pot fi rezumate astfel:
- 9 rapoarte naționale privind deficiențele cadrului existent în materie de protecție a copilului și privind punerea în aplicare a prevederilor Directivei 2012/29/UE și ale Directivei 2011/93/UE realizate la nivelul celor 9 țări partenere și diseminate;
- un raport transnațional privind deficiențele cadrului existent în materie de protecție a copilului și privind punerea în aplicare a prevederilor Directivei 2012/29/UE și ale Directivei 2011/93/UE la nivel european elaborat și publicat;
- 9 comitete consultative înființate la nivelul celor 9 țări partenere, care vor include profesioniști din sistemul de protecție a victimelor/copiilor, poliție, sistemul judiciar și vor oferi feedback cu privire la activitățile proiectului și la materialele elaborate pe toată durata proiectului;
- un număr de 135 profesioniști vor participa la focus grupuri cu privire la situația actuală și deficiențele sistemului actual de protecție a copilului în țările partenere;
- un focus grup transnațional organizat online cu 24 profesioniști din toate țările partenere pentru identificarea disfuncționalităților comune din domeniu în Europa;
- un ghid privind audierea copiilor victime/martori ai violenței care va include un protocol de audiere actualizat, mai incluziv, luând în considerare multidimensionalitatea abuzului asupra copiilor, încorporând perspectiva de gen și de nediscriminare, abordarea prietenoasă, sensibilă și centrată pe copil și colaborarea interinstituțională;
- dezvoltarea și furnizarea unui program comun (în cele 9 țări participante) de consolidare a capacității profesioniștilor din poliție din domeniul investigării infracțiunilor comise împotriva copiilor, a celor din sistemul de justiție penală (avocați, judecători, procurori), precum și celor din sistemul de servicii sociale (psihologi, asistenți sociali, sociologi) care lucrează în protecția copilului și în violență domestică;
- minim 270 de profesioniști din țările partenere vor participa la programul de formare, care va aborda aspecte precum: maximizarea siguranței copilului, trecerea de la abordarea bazată pe dovezi la abordarea sensibilă la traume, prevenirea retraumatizării, participarea copilului, perspectiva de gen și de nediscriminare, colaborare interinstituțională și multidisciplinară;
- 9 sesiuni de management de caz la nivel național organizate în cele 9 țări partenere cu minim 180 de participanți cu scopul creării unor ”canale de comunicare” între profesioniști care vor continua și după finalizarea proiectului și o sesiune de management de caz transnațional organizată cu minim 40 de participanți din toate țările partenere;
- 9 seturi de măsuri specifice de modificări la nivel național și european în ceea ce privește aplicarea prevederilor Directivei 2012/29/UE și ale Directivei 2011/93/UE elaborate și propuse factorilor de decizie de la nivelul fiecărei țări partenere;
- 18 evenimente de diseminare organizate la nivel național, câte două în fiecare țară parteneră;
- 1 conferință internațională organizată la Bruxelles cu participarea unor factori de decizie UE, la finalul proiectului.
Perioada de implementare a proiectului: 24 luni (26.06.2024-25.06.2026)
Bugetul total al proiectului este 1.099.804,94 euro, din care finanțarea nerambursabilă totală a proiectului este 989.824,45 euro (90%).
Bugetul DASM este 70.949,55 euro, din care finanțarea nerambursabilă alocată Direcției de Asistență Socială și Medicală este 63.854,60 euro (90%).
„Finanțat de Uniunea Europeană. Punctele de vedere și opiniile exprimate în cadrul acestui document aparțin exclusiv autorului și nu reflectă neapărat punctele de vedere și opiniile Uniunii Europene sau ale Comisiei Europene. Nici Uniunea Europeană și nici Comisia Europeană nu pot fi ținute răspunzătoare pentru acestea.”
Intersectional Approach to Combating Homelessness for Women (Abordare intersecțională în vederea combaterii fenomenului lipsei de adăpost în rândul femeilor), acronim INTERACT
Cod proiect: 101172611
Proiectul este cofinanțat de către Comisia Europeană prin Programul Fondul Social European Plus (FSE+) al Uniunii Europene.
Coordonator:
- Syndesmos Melon Gynaikeion Somateion Irakleioy Kai Nomoy Irakleioy (Grecia)
Parteneri:
- KRITI – RoC (Grecia)
- Dimos Palaio Faliro – MPF (Grecia)
- Haskoli Islands – University of Iceland (Islanda)
- Rotin felagasamtok – ROTIN (Islanda)
- Associazione Mondodonna Onlus – MD (Italia)
- Hochschule Fur Technik Wirtschaft und Kultur Leipzig (HTWK LEIPZIG) (Germania)
- Ares do Pinhal Associação de Recuperação de Toxicodependentes – ADP (Portugalia)
- Direcția de Asistență Socială și Medicală (Cluj-Napoca, România)
Parteneri afiliați:
- Azienda Publica di Servizi Alla Persona Citta di Bologna – ASP BOLOGNA (Italia)
- Cooperativa Sociale Società Dolce Società Cooperativa (Italia)
Obiectivul general al proiectului este de a propune și de a promova o perspectivă integrată asupra abordării cauzelor lipsei de adăpost în țările participante prin aplicarea unui set structurat de acțiuni care să adreseze vulnerabilitățile multiple ale femeilor fără adăpost sau care trăiesc în condiții precare.
Proiectul INTERACT urmărește să ofere sprijin femeilor fără adăpost sau aflate în situații de locuire precară, oferindu-le servicii de sprijin cuprinzătoare care abordează provocările complexe cu care se confruntă, inclusiv abuzul de substanțe, sănătatea mintală și violența partenerului intim. Proiectul se concentrează în jurul creării și implementării modelului de intervenție pilot care prevede gestionarea coordonată a cazurilor de femei fără adăpost sau care trăiesc în condiții precare, care se confruntă cu vulnerabilități multiple precum: violență domestică, probleme de sănătate mintală, consum de substanțe, etc.
Grupurile-țintă cărora proiectul li se adresează în mod direct sunt următoarele:
- femei fără adăpost sau care trăiesc în condiții precare și care se confruntă cu vulnerabilități multiple;
- actori sociali implicați în domeniul persoanelor fără adăpost, al consumului problematic de substanțe, al violenței partenerului intim și al serviciilor sociale în general;
- factori de decizie, în special în domeniul social.
Grupul-țintă căruia proiectul i se adresează în mod indirect este publicul larg.
Rezultatele principale ale proiectului pot fi rezumate astfel:
- 6 rapoarte naționale privind cartografierea actorilor sociali relevanți de la nivel local și național (în domeniul persoanelor fără adăpost, al consumului problematic de substanțe, al violenței partenerului intim, al sănătății mintale și al serviciilor sociale în general) vor fi elaborate;
- un model pilot de intervenție, adaptat la nivelul fiecărei țări partenere, care să răspundă nevoilor femeilor fără adăpost sau ale celor care trăiesc în condiții precare, va fi elaborat;
- un protocol operativ al modelului de intervenție va fi creat la nivelul fiecărei țări partenere;
- un număr de 400 de femei vor fi înscrise în grupul țintă al proiectului;
- un număr de 200 de femei din grupul țintă vor finaliza, cu succes, activitățile proiectului;
- un număr de 500 actori sociali relevanți vor fi identificați în toate țările partenere;
- un număr de 100 de profesioniști din domeniu vor participa la focus grupurile locale;
- un număr de 40 de profesioniști din domeniu vor participa la grupurile de intervizare;
- un număr de 20 de experți din fiecare domeniu vor participa activ la crearea modelului de intervenție și un număr de 40 de experți vor oferi feed-back asupra modelului de intervenție;
- un raport asupra pilotării modelului de intervenție va fi elaborat la nivelul fiecărei țări partenere;
- 6 analize cu privire la nevoile de formare ale actorilor sociali din domeniu implicați (focus grupuri, interviuri, sesiuni de intervizare transnaționale) vor fi elaborate;
- un program comun (în cele 6 țări participante) de consolidare a capacității profesioniștilor din domeniile abordate de proiect va fi dezvoltat, alături de ceilalți parteneri;
- un număr de 300 de profesioniști din domeniile de interes ale proiectului, din țările partenere vor fi instruiți în cadrul a 60 de sesiuni de formare profesională;
- rapoarte de evaluare a calității activităților proiectului, a programului de formare, a intervenției pilot și a impactului proiectului vor fi realizate la nivelul fiecărei țări partenere;
- identitatea vizuală a proiectului, materialele publicitare, paginile social media, newsletterele vor fi create;
- un plan de comunicare, un raport de advocacy și un raport de diseminare vor fi realizate;
- 6 seturi de recomandări de politici vor fi elaborate și transmise către 60 de factori de decizie la nivelul țărilor partenere;
- un număr de 60 de activități de advocacy vor fi organizate;
- evenimente de comunicare și diseminare a modelului pilot de intervenție vor fi organizate la nivel local, național și european și vor viza aproximativ 20.000 de persoane;
- 1 eveniment internațional hibrid va fi organizat la Cluj-Napoca, cu minim 100 de participanți la finalul proiectului.
Perioada de implementare a proiectului: 36 luni (01.10.2024-30.09.2027)
Bugetul total al proiectului este de 4.330.843,19 euro, din care finanțarea nerambursabilă totală a proiectului este 3.897.758,87 euro (90%).
Bugetul DASM este 329.213,32 euro, din care finanțarea nerambursabilă alocată Direcției de Asistență Socială și Medicală este 296.291,99 euro (90%).
„Finanțat de Uniunea Europeană. Punctele de vedere și opiniile exprimate în cadrul acestui comunicat de presă aparțin exclusiv autorului și nu reflectă neapărat punctele de vedere și opiniile Uniunii Europene sau a Comisiei Europene. Nici Uniunea Europeană și nici Comisia Europeană nu pot fi ținute răspunzătoare pentru acestea.”
„Finanțat de Uniunea Europeană. Punctele de vedere și opiniile exprimate în cadrul acestui document aparțin exclusiv autorului și nu reflectă neapărat punctele de vedere și opiniile Uniunii Europene sau ale Comisiei Europene. Nici Uniunea Europeană și nici Comisia Europeană nu pot fi ținute răspunzătoare pentru acestea.”