Unitate de îngrijire la domiciliu

Despre

Serviciul Asistența Persoanelor Vârstnice (SAPV) prin Unitatea de Îngrijiri la Domiciliu asigură servicii de îngrijire la domiciliu, în urma stabilirii unui grad de dependență de către echipa multidisciplinară.

Potrivit prevederilor H.C.L.-ului nr. 473/2016, cu modificările și completările ulterioare, criteriile de eligibilitate a beneficiarilor sunt următoarele:

Sunt persoane vârstnice cu domiciliul în municipiul Cluj-Napoca;

Serviciul Asistența Persoanelor Vârstnice (SAPV) prin Unitatea de Îngrijiri la Domiciliu asigură servicii de îngrijire la domiciliu, în urma stabilirii unui grad de dependență de către echipa multidisciplinară.
Potrivit prevederilor H.C.L.-ului nr. 473/2016, cu modificările și completările ulterioare, criteriile de eligibilitate a beneficiarilor sunt următoarele:
Sunt persoane vârstnice cu domiciliul în municipiul Cluj-Napoca;
Sunt persoane vârstnice pentru care s-a stabilit un anumit grad de dependență, conform prevederilor HG-ului nr. 886/2000 pentru aprobarea Grilei naționale de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice, cu modificările și completările ulterioare;
Sunt persoane vârstnice așa cum sunt definite de actele normative în vigoare;
Sunt persoane vârstnice, pentru care serviciile de îngrijire la domiciliu nu pot fi furnizate de către îngrijitori informali;
Sunt persoane vârstnice pentru care, prin certificatul de încadrare în grad de handicap, nu li s-a stabilit dreptul la asistent personal/ indemnizație în locul asistentului personal/ indemnizație pentru însoțitor;
Sunt persoane vârstnice, care nu au încheiate contracte de întreținere, contracte de vânzare- cumpărare cu uzufruct viager sau orice alt act juridic cu clauză de întreținere.
Documente necesare:
Cererea pentru acordarea serviciilor sociale;
Declarație tip;
Actele de stare civilă (carte de identitate, certificat de naștere, certificat de căsătorie);
Cupon de pensie sau alte documente care fac dovada veniturilor solicitantului;
Adeverință medicală din care să reiasă diagnosticul prezent, antecedentele medicale personale, precum și faptul că solicitantul suferă/ nu suferă de boli psihice și infecto-contagioase;
Alte acte medicale din care să rezulte bolile de care suferă solicitantul și tratamentul pe care îl urmează;
Adeverință de la Administrația Finanțelor Publice (din care să rezulte dacă persoana solicitantă mai realizează și alte venituri în afară de pensie);
Certificat fiscal privind bunuri mobile și imobile;
Precizări: DASM este obligată să accepte copia în format electronic după cartea de identitate, transmisă prin e-mail, asigurând condiţiile prevăzute de reglementările legale privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal. Personalul are obligaţia de a asigura, în mod gratuit, fotocopierea documentelor solicitate în rândurile de mai sus. DASM solicită entităţilor care au emis documentele necesare acordării beneficiului de asistență socială, în format electronic, copii sau extrase ale acestora, în baza consimţământului expres al beneficiarului serviciului public, prevederile art. 2 alin. (2) din Legea nr. 9/2023 aplicându-se în mod corespunzător.

Compartimentul Îngrijiri la Domiciliu este un serviciu social furnizat la domiciliu, fără personalitate juridică, în structura Direcției de Asistență Socială și Medicală.
Sediul Compartimentului Îngrijiri la Domiciliu este în municipiu Cluj-Napoca, str. Venus fn.
Scopul Compartimentului Îngrijiri la Domiciliu este de prevenire a instituționalizării persoanelor vârstnice din municipiu Cluj-Napoca și de îmbunătățire a calității vieții acestora.
Obiective :

  • asigurarea unei îngrijiri individualizate și personalizate la domiciliul persoanelor vârstnice;
  • menținerea autonomiei funcționale în propria locuință;
  • prevenirea marginalizării sociale și oferirea de sprijin pentru reintegrare socială.

Servicii oferite :

  • servicii sociale specializate de îngrijire la domiciliu pentru persoanele vârstnice în scopul prevenirii instituționalizării acestora ;
  • consiliere juridică, administrativă și consiliere medicală.

Metodologia

Hotărâre

Vizualizează

Contact

Cuprins
Portal online
Update cookies preferences