Serviciul achiziții publice și logistică

Despre

Serviciul Achiziții Publice, Logistică din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială şi Medicală,  se află în subordinea Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca și are ca scop organizarea procesului de achiziționare a bunurilor, serviciilor și lucrărilor necesare desfășurării activității instituției, respectând reglementările legale în domeniul achizitiilor publice, precum și administrarea clădirilor, spațiilor în care funcţionează Direcţia de Asistenţă Socială și Medicală, înțelegând prin aceasta să urmărească buna funcționalitate a imobilelor, să ia măsuri pentru remedierea diferitelor probleme care apar, să propună soluții privind modul de funcționare eficientă atât a imobilelor cât și a activității ce se desfășoara în acele spații.

Toate achizițiile din cadrul serviciului se realizează pe platforma electronică a Autorității Pentru Digitalizarea României care asigură transparența procesului și procedurilor de achiziții publice, respectiv prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice – SEAP.

Activitatea Serviciului Achiziții Publice, Logistică are ca principii care stau la baza atribuirii contractelor de achiziţie publică următoarele:

  1. nediscriminarea;
  2. tratamentul egal;
  3. recunoaşterea reciprocă;
  4. transparenţa;
  5. proporţionalitatea;
  6. asumarea răspunderii

Obiectivele Serviciului de Achiziții Publice

Sunt esențiale pentru a asigura eficiența și transparența proceselor de achiziție în cadrul instituțiilor publice. Printre principalele obiective se numără:

  1. Asigurarea transparenței: Procesul de achiziție trebuie să fie clar și deschis pentru toate părțile interesate, garantând accesul liber la informații și evitând orice formă de corupție sau favorizare.
  2. Promovarea competiției: Se urmărește crearea unui mediu de competiție echitabil între furnizori, astfel încât să se obțină cele mai bune condiții pentru stat și pentru beneficiarii serviciilor.
  3. Optimizarea costurilor: Prin achiziții publice eficiente, se asigură obținerea de bunuri, lucrări și servicii la prețuri competitive, fără a compromite calitatea.
  4. Respectarea legislației: Serviciile de achiziții publice au ca obiectiv respectarea normelor legale și a reglementărilor în vigoare, inclusiv cele internaționale, care guvernează procesul de achiziție.
  5. Asigurarea eficienței și bunei gestionări a fondurilor publice: Achizițiile publice trebuie să fie gestionate astfel încât fondurile publice să fie utilizate într-un mod responsabil, în conformitate cu nevoile instituțiilor și interesul public.
  6. Promovarea dezvoltării durabile: În anumite cazuri, achizițiile publice pot include criterii de sustenabilitate, promovând soluții ecologice și inovative, care contribuie la protejarea mediului înconjurător.
  7. Asigurarea unui cadru de lucru clar și bine definit: Un alt obiectiv este stabilirea unui proces de achiziție clar, cu proceduri și termene precise, pentru a preveni eventualele conflicte sau erori în desfășurarea acestora.

Aceste obiective contribuie la realizarea unei administrații publice eficiente, care utilizează corect și responsabil resursele financiare disponibile.

Atribuțiile compartimentului achiziții publice

Achiziții directe

Catalog SEAP

Vizualizează

Anunțuri de publicitate SEAP

Vizualizează

Proceduri de achiziție

Anunțuri de participare

Vizualizează

Anunțuri de participare simplicate

Vizualizează

Atribuții specifice

  • punerea în aplicare a prevederilor legislației în domeniul achizițiilor publice;
  • întreprinde demersurile necesare pentru înregistrarea/reînnoirea/recuperarea înregistrării autorității contractante în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice);
  • elaborează și, după caz, actualizează, pe baza referatelor de necesitate ale departamentelor din cadrul DASM, strategia anuală de achizții publice și încadrarea lor în programul anual al achizțiilor publice ca valoare, cod CPV, procedură, pe care le propune spre aprobarea directorului autorității contractante;
  • achiziționează produsele, serviciile și lucrările necesare în activitatea DASM, în condițiile legii și în corelație cu fondurile alocate;
  • elaborează sau după caz, coordonează activitatea de elaborare a documentației de atribuire și a documentelor suport în cazul organizării procedurilor de achiziție;
  • publică anunțurile de paticipare în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice) și, după caz, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE), precum și anunțurile de atribuire în urma încheierii contractelor de achiziție publică, conform legislației în vigoare;
  • procedează la publicarea denumirii și a datelor de identificare ale ofertanților/ candidatului/ subcontractantului propus/ terțului susținător (cu respectarea termenelor prevăzute de lege) și completarea/actualizarea/modificarea secțiunilor corespunzătoare aferente formularelor de integritate de la Agenția Națională de Integritate (ANI) pe tot parcursul aplicării procedurii (până la publicarea anunțului de atribuire), precum și dispunerea măsurilor care se impun ca urmare a alertelor de integritate, în termenele legale aplicabile inclusiv, după caz, prezentarea documentelor justificative către inspectorii de integritate;
  • transmite în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice) notificarea conținând informații specifice cu privire la achiziția directă care nu a fost realizată prin intermediul catalogului electronic publicat în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice), cu respectarea dispozițiilor legii;
  • participarea în comisiile de evaluare în vederea verificărilor pentru conformitate a documentelor de calificare și a ofertelor depuse de către ofertanții participanți la procedură;
  • solicită serviciilor din cadrul autorității contractante, beneficiare ale achiziţiei, emiterea de puncte de vedere de specialitate, în scris, cu scopul întocmirii răspunsurilor la eventualele contestaţii înaintate de operatorii economici implicați în procedura de atribuire;
  • transmite rezultatul procedurii către toți ofertanții participanți la procedură;
  • întocmeşte, în baza informaţiilor privind modul de îndeplinire a obligaţiilor contractuale, documentele constatatoare aferente contractelor pe care autoritatea contractantă le gestionează şi le înaintează spre avizare şi aprobare persoanelor desemnate în acest sens;
  • constituie și păstrază dosarul achiziției publice, conform legislației în vigoare;
  • elaborează și, după caz, revizuieşte procedurile operaţionale/normele interne, specifice activităţilor desfăşurate.
  • se preocupă în permanenţă de buna desfăşurare a activităţii Serviciului Achiziţii Publice, Logistică executând cu loialitate şi bună credinţă sarcinile primite, în limitele legale de competenţă.
  • colaborează cu celelalte servicii din cadrul Direcției de Asisteță Socială și Medicală.

Obiectivele compartimentului LOGISTICĂ

  1. gestionarea eficientă a întregului patrimoniu al DASM
  2. îmbunătățirea condițiilor de muncă ale salariaților DASM
  3. facilitarea accesului populației municipiului Cluj-Napoca la serviciile oferite de DASM
  4. promovarea eficienței și sustenabilității

Atribuțiile compartimentului LOGISTICĂ

  1. administrează clădirile în care funcționează DASM și unitățile de asistență socială/punctele de lucru prin urmărirea bunei funcționalități a imobilelor, luarea măsurilor pentru remedierea diferitelor probleme care apar, propunând soluții privind modul de funcționare eficientă atât a imobilelor cât și a activității ce se desfășoară în acele locații
  2. asigură mobilier adecvat și aparatură de birou pentru toți angajații instituției
  3. gestionează, monitorizează și distribuie în funcție de cerințele celorlalte compartimente, bunuri materiale, mijloace fixe și obiecte de inventar
  4. deservește compartimentele din instituție cu elemente de birotică și consumabile și asigură serviciile de întreținere și reparație a aparaturii din dotare
  5. urmărește direct, lucrările de întreținere, zugrăveli, reparații, modernizări, cu respectarea legislației în vigoare
  6. asigură încheierea de contracte cu furnizorii de utilități și urmărește prestarea servicilor de către aceștia conform contractelor
  7. gestionează parcul auto și urmărește respectarea legislației sub aspectul numărului de autoturisme și a încadrării în normele de consum aprobate
  8. efectuează, împreună cu Serviciul financiar, contabilitate, buget, inventarierea periodică a mijloacelor fixe, a obiectelor de inventar și după caz, casarea
  9. organizează, supraveghează și controlează realizarea curățeniei, cu personalul adecvat
  10. asigură prin personal propriu și/sau prin contractarea de servicii specializate, paza bunurilor DASM
  11. efectuează revizia anuală la instalația interioară de distribuție a gazelor naturale și propune lucrări de reparații/ revizii la instalațiile de încălzire
  12. execută, cu personal propriu, lucrări de întreținere curentă a instalațiilor în clădirile pe care le administrează

Instuirea periodică in domeniul securității și sănătății în muncă Bibliografie SSM

  • Legea nr.319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă cu modificările și completările ulterioare;
  • H.G. nr. 1.425/ 2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitații și sănătății în muncă nr. 319/2006, cu modificările și completările ulterioare;
  • Instrucţiuni interne s.s.m. nr. 17207/2024 specifice locului de muncă;
  • Primul ajutor la locul de muncă;
  • Măsuri PSI stipulate în Legea 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

INSTRUIREA PERIODICĂ PENTRU PERSONALUL MUNCITOR DASM- 2024

TEME

  1. Tema nr. 1- IANUARIE 2024 – Accidentul de muncă;
  2. Tema nr. 2- FEBRUARIE 2024 –Cercetarea evenimentelor;
  3. Tema nr. 3 – MARTIE 2024 – Măsuri de prim ajutor în caz de răniri şi hemoragie;
  4. Tema nr. 4 – APRILIE 2024 –Măsuri de prim ajutor în caz de fracturi si leziuni;
  5. Tema nr. 5 – MAI 2024 –Măsuri de prim ajutor în caz de electrocutare;
  6. Tema nr. 6 – IUNIE 2024 –Măsuri de prim ajutor în caz de arsuri;
  7. Tema nr. 7- IULIE 2024 –Conducerea autovehiculelor pe drumurile publice;
  8. Tema nr. 8 – AUGUST 2024 – Termeni si expresii folosite in legislatia SSM;
  9. Tema nr. 9 –SEPTEMBRIE 2024 Echipamente individuale de protecție la locul de muncă;
  10. Tema nr. 10– OCTOMBRIE 2024 -Echipamente de muncă;
  11. Tema nr. 11 – NOIEMBRIE 2024–Evenimente;
  12. Tema nr. 12 – DECEMBRIE 2024–Acordarea primului ajutor în caz de accidentare; Generalități;

INSTRUIREA PERIODICĂ PENTRU PERSONALUL TEHNICO-ADMINISTRATIV DASM-2024

  1. TEMA 1- Măsuri de prim ajutor în caz de fracturi și leziuni
  2. TEMA 2- Măsuri de prim ajutor în caz de electrocutare.

Instruirea periodică în domeniul prevenirii, stingerii incendiilor și a situațiilor de urgență

Bibliografie PSI-SU

  • Legea nr.307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor
  • Legea nr.481/2004 privind protecția civilă
  • Ordinul nr.163/2007 pentru aprobarea Normelor generale de apărare impotriva incendiilor OMAI NR. 786/2005
  • Ordinul nr.712/2005 pentru aprobarea Dispozițiilor generale privind instruirea salariaților în domeniul situațiilor de urgență
  • OUG nr. 21/2004
  • OUG nr. 34/2008
  • OUG nr.111/2011
  • Ordinul 179/2023
  • Legea nr. 307/2066
  • OMAI nr. 712/2005, art.10-50

Instructajul introductiv general cu tematica de instruire periodică în domeniul prevenirii, stingerii incendiilor și a situațiilor de urgență a naoilor lucrători

  1. Instruirea personalului la exploatarea instalațiilor electrice
  2. Salvarea și evacuarea în condiții de siguranță în caz de incendiu
  3. Mijloace utilizate pentru stingerea incediilor
  4. Cum să te protejezi și să intervii în caz de incendiu
  5. Cum acționăm în caz de dezastru; Averizarea și alarmarea în caz de incendiu, Anunțarea unei situații de urgență; Folosirea apelului de urgență 112
  6. Primul ajutor în caz de incendiu
  7. Cum acționăm în caz de dezastru
  8. Principalele cauze de incendiu și modul de înlăturare a acestora
  9. Sisteme de alarmare și tipuri de stingătoare
  10. Fumatul în spațiile administrative ale instituției
  11. Părțile componente ale stingătorului
  12. Înștințarea, avertizarea, alarmarea și adăpostirea populației. Temă suplimentară Ordinul nr.179/2023

Grafic cu tematica de instruire periodică în domeniul prevenirii, stingerii incendiilor și a situațiilor de urgență a lucrătorilor tehnico-administrativ

  1. TEMA 1- Instruirea personalului la exploatarea instalațiilor electrice
  2. TEMA 2- Salvarea și evacuarea în condiții de siguranță în caz de incendiu
  3. TEMA 3- Mijloace utilizate pentru stingerea incendiilor
  4. TEMA 4 – Cum să te protejezi și să intervii în caz de incendiu
  5. TEMA 5- Cum acționăm în caz de dezastru; Averizarea și alarmarea în caz de incendiu; Anunțarea unei situații de urgență, Folosirea apelului de urgență 112
  6. TEMA 6- Primul ajutor în caz de incendiu
  7. TEMA 7- Cum acționăm în caz de dezastru
  8. TEMA 8- Principalele cauze de incendiu și modul de înlăturare a acestora
  9. TEMA 9- Sisteme de alarmare și tipuri de stingătoare
  10. TEMA 10- Fumatul în spațiile administrative ale instituției
  11. TEMA 11- Părțile componente ale stingătorului
  12. TEMA 12- Înștiințarea, avertizarea, alarmarea și adăpostirea populației
Cuprins
Portal online
Update cookies preferences